Garuda Tewas Di Tangan Harimau Malaya | MagiC MenCari KeajaibaN

klik sini

Ruangan Churp

Tuesday, November 22, 2011

Garuda Tewas Di Tangan Harimau Malaya


Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Magic mengucapkan sekalung tahniah kepada skuad negara kerana berjaya menumpaskan Garuda di tempat lawan pada kejohanan sukan sea 2011.. Permainan yang cukup menarik dan mendebarkan. Kedua-dua pasukan Harimau malaya dan Garuda cukup hebat dalam pertarungan merebut gelaran juara.



Gol pertama dari pasukan Indonesia pada separuh masa pertama menaikkan semangat pasukan negara untuk bekerja keras mengasak gawang pihak lawan yang akhirnya membuahkan hasil. Jaringan pertama skuad negara yang dilakukan pada separuh masa pertama oleh Asrarudin Putra pada minit ke-35 melalui tandukan menyamakan kedudukan 1-1.

Perlawanan terikat 1-1 selepas tamat perlawanan 90 minit dan 30 minit masa tambahan.
Khairul Fahmi menunjukkan prestasi yang baik kerana berjaya menempis cubaan pihak lawan yang bertubi-tubi,begitu juga pemain-pemain yang lain.





Bagaimanapun Skuad Malaysia menang penalti 4-3 dengan jumlah gol keseluruhan 5-4 memberikan Malaysia gelaran juara. Tahniah kepada pasukan negara kerana tidak mengecewakan rakyat Malaysia..Hidup Malaysia!!

Diharapkan Indonesia menerima kekalahan ini dengan cara yang profesional kerana menang dan kalah adalah adat pertandingan,tak perlulah kita saling kutuk-mengutuk..kitakan satu rumpun.peace.

(Magic: skuad negara menang tapi magic & kwn2 tewas pd Unit Keselamatan UUM kerana pi tgk bola motor xder stiker..melayang Rm40..huhu~)

0 rungutan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...