Siapa Yang Bersalah? Fida atau Mamat? | MagiC MenCari KeajaibaN

klik sini

Ruangan Churp

Sunday, October 09, 2011

Siapa Yang Bersalah? Fida atau Mamat?


KUALA LUMPUR – Kisah Mamat Sepah yang putus kasih dengan Fida menjadi satu topik panas yang diperbualkan di kalangan para pembaca laman web Mynewshub.my di mana ada di antaranya yang menyebelahi Mamat dan ada pula yang berpihak kepada Fida.

Misalnya, Suzan Deeazid di dalam komennya berpendapat bahawa punca putus kasih antara dua artis ini adalah bermula dari Fida yang dikatakan tidak menjaga imejnya dengan baik dan tidak memakai tudung meskipun tahu percutiannya ke Singapura itu disertai Mamat dan keluarganya.

“Memanglah ini kasalahan fida sendiri yg tak pakai tudung dan sah memang bukan pasangan suami isteri kanapa tak pakai tudung bila dia pergi makan angin sama keluarganya dan bfnya , dah tahu u artis pakai tudung kenapa pula..bila angau bercinta dengan bf tak ingat pakai tudung…

“Jgn salahkan bf u lah…sebagai artis bertudung u,mesti jaga image u itu..klu tak nak tudung ,why not pakai skap very senang untuk tutup rambut..ni dah heboh..satu malaysia baru nak putuskan perhubungan dgn bf u kerna bf u tayang gambar u tak pakai tudung…harap ini jadi satu pengajaran bagi artis yng bertudung atau yang nak bertudung jgn hanya pakai waktu nak keluar tv atau majalah saja…”, katanya diruangan komen di laman web ini hari ini.

Bagaimanapun, Razuak Razak bertindak membela tindakan Fida tersebut dengan menyatakan bahawa bekas kekasih Mamat itu sedang membetulkan tudungnya dan tidak bersetuju kesalahan tersebut diletakkan dibahu Fida.

“Woi!! ko kalau nak kutuk pon chek la balik tengok gambar2 fida g bercuti.. dier ada pakai tudung cuma time si mamat tu tangkap, dier ngah perbetulkan tudung dier.. selidik dulu sebelum cakap fida x ikhlas pakai tudung.. isk~!,” katanya membela Fida.

Meskipun begitu ada juga yang menyalahkan Fida yang menanggalkan tudung ketika percutian itu dan menyifatkan artis baru itu tidak ikhlas memakai tudung dengan menuduhnya sebagai ‘hipokrit”.

“Hek eleh .. nk slhkn org plk .. wei kalau kw beriman sngt .. kw xkn buka tudung .. walau pun dpn kekasih kw .. lps kawin baru bole buka .. jgn nk hipokrit sngtla fida oii !!,” kata Budaqj, salah seorang pembaca di sini.

Bagaimanapun, Yellow_itukuning, meminta Mamat kembali merenung kekurangan yang ada pada dirinya dan mengambil iktibar dari apa yang berlaku kepada bekas anggota kumpulan Sepah itu.

“Bile dah jd camnie..mamat kena byk la muhasab diri dia…mgkin ni blsn tuhan nak tunjuk dr kesilapan dia yg lepas2…dugaan ni leh hapus doa2 dia kalau dia dekat diri ngan tuhan..berbuat baik sesama manusia…balasan yg dapat akan baik jugak…kalau kurang baik,dapat la yg tak baik…tp yg tak baik tu la amik iktibar..bnda ni wat dia matang..tp klu tak matang2 gak pasni…i dun no wat 2 say..hurmmm,” katanya.




Fida baru-baru ini bertindak memutuskan percintaannya dengan Mamat ekoran tindakan bekas kekasihnya itu memuat turun gambar peribadinya yang tidak bertudung di internet dan mendakwa imejnya sebagai artis bertudung tercalar.

Persoalannya, siapa yang bersalah? Mamat atau Fida?

Oleh: ZAMZUKHAIRI NOORDIN

Mynewshub

4 rungutan:

sopan santun said...

salah fida..bukan fathin..lalalala

Magic said...

cikgu gak ehsss...

Wan Mohd Shaqawi said...

mamat pon salah gak.. menunjukkan kan aurat seorang pompuan pon dosa.. tgkap gmbaq y xtutop aurat pon dosa.. bila ramai org tgok, dua-dua berdosa..

Magic said...

btl2...berdosa 2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...