Demi negara! - Khairul Fahmi | MagiC MenCari KeajaibaN

klik sini

Ruangan Churp

Saturday, September 03, 2011

Demi negara! - Khairul Fahmi


Apek anggap misi skuad Olimpik lebih penting

PADA saat ini sumbangannya amat diperlukan dalam dua pasukan - skuad Olimpik dan Kelantan - tetapi Khairul Fahmi Che Mat (gambar) lebih mengutamakan skuad negara ketika mindanya berkocak sebelum membuat satu keputusan tepat, semalam.
“Saya akur tugas dengan kedua-dua pasukan (negara dan Kelantan) begitu penting. Namun bagi saya misi negara lebih penting dan mahu membantu meningkatkan mutu bola sepak negara.
“Apa yang pasti fokus saya adalah kepada skuad negara. Selepas semuanya beres baru saya kembali mengalihkan fokus membantu Kelantan. Saya harap Kelantan mampu mencipta kejayaan tanpa saya,” kata penjaga gol utama negara itu yang lebih mesra dengan panggilan Apek selepas sesi latihan di Wisma FAM, semalam.

Dia tidak akan bersama Kelantan untuk empat perlawanan awal Piala Malaysia, termasuk pembuka tirai Kumpulan C menentang Sarawak,Selasa ini untuk memberi tumpuan ke arah perlawanan pusingan ketiga kelayakan Olimpik menentang Jepun pada 21 September ini.

Kelmarin, ketua jurulatih skuad Olimpik, Ong Kim Swee enggan melepaskan Khairul Fahmi menyertai skuad The Red Warriors untuk saingan Piala Malaysia membolehkan penjaga gol itu terus bersama skuad kendaliannya.




Apek masih percaya Kelantan mampu mencipta sesuatu membanggakan walaupun tanpa kelibatnya di pintu gol pasukan kali ini.
“Saya rasa Kelantan tidak ada masalah kerana bola sepak bukan permainan individu. Kelantan masih memiliki Mat Shah (Shahrizan Ismail) yang lebih berpengalaman daripada saya,” katanya.

Dipetik dari Berita harian

0 rungutan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...