Di Samun Rakan Sendiri | MagiC MenCari KeajaibaN

klik sini

Ruangan Churp

Sunday, August 21, 2011

Di Samun Rakan Sendiri

Assalamualaikum kepada pembaca2 sekalian. Terlintas untuk menulis pasal kes pengalaman saya sendiri yang kena samun dengan rakan lama ni ketika saya di tanya oleh sahabat saya berkenaan kes tersebut. Pernah tak anda di samun rakan sendiri? atau pun senang cerita pernah tak anda rasa pengalaman di samun?

Saya mempunyai 1 pengalaman yang memeritkan berlaku pada 29/6/2010 sekitar jam 4.45 petang. Di kawasan kuil buddha yang sunyi daerah Wakaf Bharu. Ceritanya bermula begini, saya keluar rumah dengan sebuah moto kapcai untuk tukar tayar moto sekitar waktu lepas zohor. Sampai di satu kawasan tanpa di duga saya terserempak dgn member sekolah lama. Kami bertegur sapa.

Di ringkaskan cerita member saya ni ajak minum, dan sanggup tunggu sehingga motosikal saya siap di baiki. Pada mulanya saya tidak mengesyaki sesuatu yg pelik. Selesai baiki moto kami menuju ke sebuah kedai minum dan berborak, tp tak lama hanya 10 minit sahaja,member sy kelihatan seperti tergesa2 nk balik. Saya pun turut sama mengekori dia untuk balik krna kami menuju ke arah yg sama.

Samapai di satu kawasan kuil yg sunyi dia memegang tangan saya dan mengarahkan sy berhenti. Sy berhenti dan bertanya knp? Tiba2 dia mengarahkan sy keluarkan HP bimbit sy. Sy berkeras xnk bagi tp terpaksa mengalah bila dia mengeluarkan parang dr dlm sweaternye yg berada dlm raga moto dia.
Di kwsan tersebut jarang di lalui org kampung, jd sy terpaksa menyerahkan HP sy dan dompet sy juga diambil. Nasib baik mereka tidak mengambil motosikal sy dan sy bernasib baik lg bila wang yg sy bwa tidak di letakkan dlm dompet di sebabkan tabiat dr kecil x suka letak duit dlm dompet. Jd kos kerugian sy x lah banyak sangat cuma peristiwa ini memberi byk pengajaran pd sy.
1.Jgn melalui tempat sunyi seorang diri.
2.Jgn terlalu percayakan kwn anda yg dh lama x jumpa.
3.Jgn letakkan semua duit yg ada dlm dompet.(paling penting)

Saya kongsikan cerita ini supaya rakan2 lain tidak jadi seperti saya. Kerana percayakan kwn lama yg dh hampir 10 thn xjumpa akhirnya di samun kwn sendiri.
(p/s:jgn mudah terpedaya. renung2kan dan selamat beramal)

0 rungutan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...